godkväll

har äntligen lite ledig tid och har lyckats masa mig ner till frasses för lite internet-time. jobbade bara lunch idag vilket var skönt då det var ganska lite folk. igår var det dock HEMSKT! mina chefer har fått för sig att vi bara ska vara två pers på luncherna just nu (då har vi a la carte, inte buffé) och det funkar inte. jag och josefin jobbade igår och vi hade minst 70 gäster att ta hand om. jag dog, josefin dog och gästerna fick vänta typ 20 min på mat. fattar inte hur det ska funka under högsäsongen!

imorgon börjar jag 16.30 så jag funderar på att följa med på en tur till Imbros (tror det hette så). Man går typ 8km på ett berg och sedan käkar man lunch för att sen åka till en strand och bada. hoppas att jag hinner tillbaka i tid bara!

annars då? jo, det rullar väl på. jag har dock en liten svacka nu, hemlängtan bl.a. men det går nog över. jag har redan hunnit gråta några gånger men det är rätt skönt egentligen.

här kommer lite bilder från i fredags då jag och josefin var lediga. det var en sjukt bra dag då vi steg upp halv 10, gick till hotellet och käkade och lånade sedan cyklar därifrån. vi cyklade till Calives för att fixa grekiska nr men när vi kom fram så hade såklart kontantkorten tagit slut under dagen. DAMN tänkte vi eftersom att det var en sjukt jobbig cykeltur med många branta och långa backar. men då gick vi ner till strandpromenaden och käkade lunch innan vi drog oss hemåt igen. väl hemma så slängde vi på oss bikinin på en gång och gick ner till stranden och la oss i någon timme innan vi var tvugna att gå hem och fixa oss för kvällen. en kille från servisen skulle dra hem så det var avskedsfest för honom på kvällen, men innan dess gick vi och käkade. jag åt kycklingsouvlaki och den var huuur god som helst. YUM! efter det var det bara att dra oss mot Harrys där festen redan var i full gång. de hade ställt en bil just vid terassen och satt på typ larmblinkers eller något så vi hade till och med partyljus. det var all in för alla, även för mig trots att jag jobbade frukost dagen efter. jag tror att jag sov 3 timmar den natten... men det var det värt!!











 

puss!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0