hömhömhööööm!

Jag vill börja med att säga att ni är otroligt dåliga på att kommentera här på bloggen. Det är faktiskt för er jag skriver och då vill jag iallafall ha en liten fin hälsning när jag har kämpat med ett superbra inlägg till er.

SÅ. Med det sagt kan jag säga hej! Jag lever fortfarande och mår bra, fortfarande. Dock så känns det som att jag börjar bli förkyld för halsen skorvar och har sig. Men jag gick till apoteket igår och köpte några halstabletter som jag knarkar så jag hoppas att jag blir frisk. Annars är jag ledig imorgon och det verkar inte som att det ska bli så bra väder så då kan jag ju kurera mig lite.

Igår var jag också ledig. Josefin började 16.30 så vi bestämde oss för att gå upp tidigt, käka frukost och sedan gå till en liten liten by som ett gulligt par på hotellet har berättat om. Runt 11 tog vi oss iväg och det var en lång och VARM vandring. Det hade regnat på morgonen så vi tog med oss en tjocktröja, men sedan sprack det såklart upp och blev huuur varmt som helst så det slutade med att vi vandrade i sportbh och shorts bara. Därför har jag idag världens snyggaste bränna (not) och röda axlar, eftersom att vi glömde solskyddsfaktor. Men det var riktigt skönt att röra på sig och byn var supergullig. Liten och väldigt grekisk, förutom ett nybyggt område med massa lyxvillor. Dock så såg vi knappt en kotte i hela byn så det var lite småläskigt. Paret från hotellet hade berättat om en liten taverna som vi var tvugna att gå till och köpa glass på så vi traskade omkring i byn i säkert en halvtimme innan vi hittade stället som var supermysigt. Vi köpte jordgubbscalippo av en grekisk tant som inte kunde ett ord engelska och sedan satt vi i skuggan och njöt innan vi begav oss hemåt. Jag ska helt klart gå dit igen någon dag!

 

Sådär. Det tog typ en halvtimme att ladda upp alla bilder men det är ni värda. Jag vill föresten veta hur vädret är hemma i Umeå. Jag fick världens ryck iförrgårkväll och började längta efter svensk sommar. Sådär mysig svensk sommar, då allt luktar gott, man cyklar överallt och traskar omkring barfota i gräset. Jag trodde aldrig att jag skulle sakna Umeå, men jag gör verkligen det nu den här årstiden. Och brännbollsyran är nu i helgen och jag önskar att jag kunde sitta och kolla på alla dåliga lag som jag gjort varje år.

 

Jag saknar såklart er också (mamma, pappa, SOFFI). Jag vill veta hur ni ska göra, om ni ska komma, när ni ska komma ochsåvidare. Jag känner att jag behöver er snart, ni MÅSTE komma! Josefins föräldrar kommer idag så jag kommer säkert bli lite känslosam då.

 

Juste! Tove, Josefins rumskompis, har en bra dator med inbyggd webcam och allt som jag skulle få låna och skypa med alla som vill. Så ni måste säga vilka dagar ni kan så vi kan planera in en date.

 

Ska sluta babbla nu. Börjar jobba igen 16.30 så ska nog hälla i mig lite kaffe och sedan ta en pn (powernap).

PUSSSSSSS!!!!




Kommentarer
Postat av: Soffi

Förlåt för dåligt kommenterande! Låter som att du har det ganska soft som kan glida omkring i shorts :)



Jag drömde om dig inatt btw. Jag var på ditt hotell och skulle leta efter dig. Jag sprang runt runt i trappor och stötte även på ett gäng babianer, gick in i fel dörr, osv, men hittade dig till slut! Det var fint :)

2011-05-28 @ 14:23:31
Postat av: Nadja

omg jag saknar de ocksåååååå, som fan! svensk sommar asså<3 <3 och dig! bra att du har de bra! älskar dig!!!

2011-06-02 @ 09:43:58
URL: http://boodah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0