uppdatering!

Hallå alla!

 

Tänkte berätta lite om dagarna jag varit här. Jag landade som sagt typ halv åtta i Chania och där möttes jag av Josefin och två till. Vi åkte sedan till hotellet och det tog typ 40 min med bil från flygplatsen. Jag fick reda på att jag hade fått ett rum precis bredvid Josefin och att jag inte hade någon roomate. Det kändes skönt! Efter att jag slängde in väskan och tog av mig mina äckliga reskläder så gick vi upp till hotellet (det tar typ fem min att gå) och där träffade jag massa arbetskamrater och cheferna. Alla verkar jättetrevliga och utåtriktade!

 

Sen vi gick ner till häng-stället som heter Atlantis och tog en öl. Det var så skönt att sitta ute, det är faktiskt ganska varmt på kvällarna. Blir dock kallt på natten. Jag blev även bjuden på raki som man tydligen måste lära sig dricka. Smakade sött och äckligt. Sedan gick vi upp till ett hus där några andra bor och drack lite mer öl samt att jag fick hälsa på resten av gänget. Det var sjukt kul och alla är supersnälla. Det känns som att man kan komma in i gänget ganska snabbt.

 

I förrgår började jag halv 12. Jag kom lite tidigare så att jag kunde fråga folk och lära mig. Lunch är à la carte medan frukost och middag är buffé. Det var faktiskt kul att servera folk, även fast det inte var många alls – kanske 8 bord under hela lunchen. Sedan hade vi personalmöte och efter det fortsatte jag att jobba, då med middagen. Middagen är buffé men vi ska ändå hälsa på alla, berätta vad som finns att äta samt servera vin osv under hela kvällen. Det gick faktiskt väldigt bra och jag har inte krossat något än, peppar peppar! Alla gäster är jättegulliga och det är väl mest barnfamiljer och pensionärer som bor på hotellet just nu. Jag boundade med ett äldre par och stod och snackade med dom ganska länge vid deras bord. Det är tydligen så man ska göra också, bli kompis med gästerna! Det känns kul!

 

Direkt jag kom hem så kröp jag ner under täcket och såg ett avsnitt av en serie innan jag somnade. Några ville ha med mig ut men trots att jag inte började förrän halv fem nästa dag så orkade jag inte. Ville sova ut och ta det lugnt.

 

Igår jobbade jag middag med Josefin och det gick också bra. Man slutar typ 22-22.30 så eftersom att jag jobbade frukost idag (06.15!!!) så drog jag hem och sov. Även frukosten gick bra så nu har jag provat på allt. Är ledig nu fram till klockan 15 då vi har vinprovning och sedan blir det mer jobb då jag jobbar middag ikväll.

 

Boendet är väl inte det bästa men det funkar utmärkt, förutom att vi inte har varmvatten förutom på eftermiddagen då solen värmt upp vattentunnan på taket. Men det funkar som sagt och jag bor ju granne med Josefin och hennes rumskompis Tove, som är jättegullig, så vi springer lite mellan varandra.

 

Internet finns inte på rummen men precis nedanför ligger ett café med gratis internet så där sitter jag nu och dricker en cola. Tänkte nog gå upp till rummet sen och kanske powernapa. Det är varmt men molnigt och blåsigt så jag orkar inte gå ner på stranden. Igår pressade jag dock i någon timme och har väl fått en liten liten bikinirand, WOHO!


Jag slänger in lite bilder också! :)

innan landning i chania

glad kompis!

havet som ligger nedanför lägenheten

30 grader varmt och strålande sol!

sola sola sola

sola sola sola

Almirida

mitt fantastiska rum!

två sängar, en har blivit avlastningsplace

den fantastiska toaletten (som låter högt och länge när man spolar)

och den fantastiska duschen utan varmvatten och duschdraperi. yeeeey!


sååå.
nu ska jag bege mig hemåt, min batteritid på datorn är snart slut.
PUSS på alla, jag saknar er redan!!!

Kommentarer
Postat av: mamsen

Vilken bra uppdatering, blir lugn. Och fina bilder!

Saknar dig. Puss

2011-05-03 @ 13:06:06
Postat av: Malin

HAHha,..vet inte varför jag tkte det var så kul men det var kul.. rummet alltså. :P

Men du verkar ha det bra i alla fall! Och jag saknar dig, puss o kram! :) <3

2011-05-03 @ 14:39:15
URL: http://abibas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0